قوماندانی مرکزی ارتش امریکا از حملات تازه به چندین هدف در ایران خبر داده و سپاه پاسداران ایران نیز اعلام کردهاست که پایگاههای ایالات متحده در منطقه را هدف حملات موشکی قرار دادهاست.
قوماندانی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) ساعت ۲:۱۵ دقیقۀ صبح امروز (یکشنبه) با نشر بیانیهای اعلام کرد که در پاسخ به حملۀ طیارههای بیسرنشین ایران بر یک نفتکش در نزدیکی تنگۀ هرمز، حملات تازهای را علیه چندین هدف در این کشور انجام دادهاست.
سنتکام افزودهاست که یک نفتکش با پرچم پاناما هنگام عبور از نزدیکی تنگۀ هرمز و در حالیکه بیش از دو میلیون بشکه نفت خام حمل میکرد، هدف یک طیارۀ بیسرنشین ایران قرار گرفت.
در این بیانیه آمدهاست که نیروهای امریکایی در پاسخ به آنچه «ادامۀ تجاوزهای ایران علیه کشتیهای تجاری» خوانده شده، چندین هدف نظامی را در ایران هدف قرار دادهاند.
براساس بیانیه، طیارههای نظامی امریکا زیرساختهای نظارتی نظامی، سامانههای ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، مراکز ذخیرۀ طیارههای بیسرنشین و تواناییهای ماینگذاری ایران را هدف قرار دادهاند.
با این حال، سنتکام محل دقیق این حملات را اعلام نکردهاست.
از سوی دیگر، خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران گزارش داده که در واکنش به این حملات، پایگاه هوایی «علی السالم» امریکا در کویت و مقر نیروی دریایی امریکا در بندر سلمان بحرین را با موشکهای بالستیک و طیارههای بیسرنشین هدف قرار دادهاست.
سپاه پاسداران تصریح کرده که با استفاده از موشکهای بالستیک و طیارههای بیسرنشین به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش امریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین حمله کردهاست.
در بیانیه آمدهاست: «دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمانشکنی در ذات او است، به بهانۀ مقابلۀ نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود.»
سپاه پاسداران تصریح کردهاست: «براساس تفاهمنامۀ اسلامآباد، ترتیبات کنترول عبور و مرور در تنگۀ هرمز با جمهوری اسلامی است و منبعد با کشتیهای متخلف قویتر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانهای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خردکننده خواهد داشت.»
این در حالی است که امریکا و ایران روز گذشته نیز حملاتی علیه یکدیگر انجام داده بودند.
Views: 2