با گرم شدن هوا در ننگرهار شمار افراد مبتلا به بیماری اسکبیس افزایش یافته‌است

یوسف ظریفي
جولای 23, 2024

ریاست صحت عامۀ ننگرهار می‌گوید که طی نزدیک به هفت ماه گذشتۀ سال جاری میلادی ۱۹۱۴ تن به بیماری اسکبیس در این ولایت مبتلا شده‌اند.

به گفتۀ مسؤولین، در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۴۹۸واقعۀ بیماری اسکبیس ثبت شده بود، اما امسال در جریان نزدیک به هفت ماه سال جاری میلادی ۱۹۱۴ واقعۀ آن ثبت گردیده که نسبت به گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

اسکبیس/Scabies یک بیماری جلدی است که خارش و سرخ شدن بدن از علایم آن می‌باشد و توسط دوای خاص معالجه می‌شود.

نقیب‌الله رحیمی، سخنگوی ریاست صحت عامۀ ننگرهار به‌تاریخ ۲ اسد گفت، طی سال  ۲۰۲۳ میلادی در این ولایت در مجموع ۱۴۹۸ تن به بیماری جلدی اسکبیس مبتلا شده بودند.

وی افزود که این افراد تداوی شده‌اند، دوای ریگان برای آنان توزیع و در مورد پیشگیری از مبتلا شدن به این بیماری آگاهی عامه نیز به آن‌ها داده شده‌است.

به گفتۀ رحیمی، طی نزدیک به هفت ماه سال ۲۰۲۴ میلادی ۱۹۱۴ تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی می‌افزاید: «ارقامی که با شما شریک شد، این بیماران تنها در موارد عاجل تشخیص شده‌اند، بیماران دیگر که به مراکز مراجعه کرده‌اند شامل این ارقام نمی‌باشد، این از جمله ارقامی است که در منطقه به‌گونه گروهی به‌میان آمده‌است و تیم صحی ما رفته و آنان را تداوی کرده‌اند.»

سخنگوی ریاست صحت عامه گفت، این اداره دارای یک تیم ویژه برای رسیده‌گی به واقعات اضطراری بیماری‌ها می‌باشد که نماینده‌گان برخی از مؤسسه‌ها نیز در آن شامل هستند.

از سویی‌هم، آگاهان امور صحی محیط پاک، آب پاک و غذاهای صحی را راه پیشگیری این امراض می‌دانند.

سیدمحمد مهدی، داکتر متخصص امراض انتانی در ننگرهار می‌گوید، امراض جلدی در عموم ساری می‌باشد و تنها رعایت حفظ الصحۀ شخی می‌تواند انسان را از این امراض نجات دهد.

وی می‌گوید: «از تمام مردم ننگرهار می‌خواهمم که با آمدن فصل تابستان از تمام میوه‌های موسمی استفاده کنند، مواد خوراکی صحی بخورند، از آب پاک استفاده نمود و حفظالصحۀ خود را رعایت کنند.»

باشنده‌گان ننگرهار نیز از مسؤولین صحی می‌خواهند که برای جلوگیری از این گونه حوادث آگاهی عامه و امکانات تداوی را افزایش دهند.

رضوان‌الله که پسرش به مرض اسکبیس مبتلا شده می‌گوید، قبل از این دربارۀ این مریضی معلومات نداشت، اما زمانیکه پسرش مریض شد، به این بیماری پی برد.

وی از ریاست صحت عامه خواست که در این بخش آگاهی عامه را افزایش دهد تا مردم خود، فامیل و اولادهای خود را از این مریضی مصؤن نگهدارند.

همچنان، سیدفاضل یک باشندۀ شهر جلال‌آباد نیز می‌گوید، ریاست صحت عامه باید قبل از مصاب شدن به بیماری‌های موسمی برای جلوگیری آن به مردم آگاهی عامه بدهد.

قابل یادآوری‌ است، بیماری جلدی اسکبیس / Scabiesیک بیماری انتانی است که توسط کنه به وجود می‌آید، نخست داخل پوست می‌شود، در آنجا تخم‌گذاری می‌کند که به‌دلیل آن بخارهای سرخ در بدن فرد مبتلا نمایان می‌شود و بیشتر اوقات این بخارها به زخم و یا اختلالات جدی مبدل می‌گردد.

Views: 6

dulce report hentai hentaidl.net hentai moonlight lady
بوس ممثلين mainasiantube.com افلام سكس اعتصاب
xvedios india porn-storage.com indian aunty mms scandal
نيك تخان onyxarabians.com افلام سكس اغتصاب حقيقى
ranjeeta actress indianassfuck.com shemalexnxx
www.hollywood actress sex fuckable.mobi sunny leone first sex
gujrat sexy video tubozavr.com ultradonkey
buluflim 3porn.info xxx exotic videos
بزاز فنانات مصريات fatsporn.org نيك عربي
xnxx vdieo 2beeg.me mms sex site
saamy tamil movie nimila.net indian model fucked
افلام مصريه سكس arabicpornmovies.com قصص بنات نيك
telugu sex .com redwap.me sex video school
hindi sexi chudai orgypornvids.com indiyn sex vidio
tamilnudevideos fuckmomtube.net 7starhd.mobi