موتر ساخته شده در قندهار به نمایش گذاشته شد

امین سمسور
جنوری 22, 2023

آمریت آموزش‌های تخنیکی و مسلکی قندهار، موتر ساخته شده در این ولایت را به نمایش گذاشت و برای سازنده‌گان آن ۳۵۰ هزار افغانی هدیه داده شد.

در مراسمی در این مورد در ستدیوم باغ عمومی شهر قندهار برگزار شده بود، علاوه بر تاجران و مسؤولین این ولایت، شماری از مهمانانی که از کابل آمده بودند، نیز شرکت کرده بودند.

جمیل احمد قریشی، رئیس گروۀ سازندۀ این موتر گفت، نام این موتر «بویک ۱۹۱۰» است که با زحمات هشت تن طی مدت دو سال ساخته شده‌است.»

موصوف می‌گوید که از ماشین و پرزه‌جات سایر موترها را در این موتر استفاده کرده‌اند، اما بدنه و بخش‌های دیگر آن را به دستان خود ساخته‌اند.

وی افزود: «هشت روی این موتر کار کردیم و ساختیم،  دو تیم بودیم که چهار تن روی ماشین و چهار تن دیگر روی بدنۀ موتر کار می‌کردند، این موتر ۴ هزار دالر هزینه برداشته است.»

قریشی گفت، از اینکه برای نمایش این موتر مراسم برگزار شده خرسند است، این چنین تشویق‌های مسؤولین و تاجران آنان را برای  نوآوری‌های دیگر ترغیب خواهد کرد.

مسؤولین ادارۀ آموزش‌های تخنیکی و مسلکی افغانستان می‌گوید، جوانان سازندۀ این موتر در بخش ساخت ماشین موترهای این آمریت آموزش دیده‌اند.

مولوی عبدالودود هوتک، رئیس برنامه‌های حرفوی این اداره گفت ، این جوانان دست به اتبکار خوبی زده‌اند و این امر راهی را برای جوانان دیگر باز می‌کند.

موصوف گفت: «این چنین جوانان ابتکار آفرین سرمایۀ ماست، آن‌ها در گذشته ناامید شده بودند، اما ما  با آنان همکاری می‌کنیم تا ابتکارات بیشتری به میان بیاورند.»

محمد ولی هوتک یکی از سخنرانان این مراسم و تاجر ملی گفت، این برکت علم است که جوانان با امکانات بسیار اندک توانستند دست به چنین ابتکار بزنند.

وی گفت: «این جای بس افتخار است که جوانان ما با امکانات ناچیز دست به چنین اتبکار زده‌اند، اگر از یک زاویه دیگر به آن نگاه کنیم، این همه برکت علم است و دنیا نیز با علم پیشرفت کرده‌است.»

در پایان این مراسم صدهزار افغانی از سوی مولوی حیات‌الله مبارک معاون والی قندهار، صدهزار از سوی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، پنجاه هزار افغانی از سوی رئیس برنامه‌های حرفوی ادارۀ آموزش های تخنیکی و مسلکی افغانستان، پنجاه هزار افغانی از سوی حافظ کریم‌الله آمر آموزش های تخنیکی و مسلکی و پنجاه هزار افغانی از سوی «جنرال مبین» یکی از اعضای طالبان برای این گروه موترسازان هدیه داده شد.

شایان ذکر است که چند هفته قبل نیز یک موتر دیگر که از سوی انجنیر در کابل ساخته شده بود، به نمایش گذاشته شد که مورد ستایش قرار گرفت.

Views: 9

dulce report hentai hentaidl.net hentai moonlight lady
بوس ممثلين mainasiantube.com افلام سكس اعتصاب
xvedios india porn-storage.com indian aunty mms scandal
نيك تخان onyxarabians.com افلام سكس اغتصاب حقيقى
ranjeeta actress indianassfuck.com shemalexnxx
www.hollywood actress sex fuckable.mobi sunny leone first sex
gujrat sexy video tubozavr.com ultradonkey
buluflim 3porn.info xxx exotic videos
بزاز فنانات مصريات fatsporn.org نيك عربي
xnxx vdieo 2beeg.me mms sex site
saamy tamil movie nimila.net indian model fucked
افلام مصريه سكس arabicpornmovies.com قصص بنات نيك
telugu sex .com redwap.me sex video school
hindi sexi chudai orgypornvids.com indiyn sex vidio
tamilnudevideos fuckmomtube.net 7starhd.mobi