راه‌های دریافت کارت اقامت دایمی کانادا

جانداد جهانی
سپتامبر 10, 2023

معرفی موضوع:

کارت اقامت دایمی کانادا یک سند مهم است که وضعیت اقامت پناهجویان را نشان می‌دهد. این کارت از سوی ادارۀ مهاجرت، پناهنده‌گی و شهروندی کانادا (IRCC) برای کسانی داده می‌شود که اجازۀ اقامت دایمی در این کشور را داشته باشند. برای آن‌عده از افغان‌هایی که به دنبال آیندۀ روشن هستند، دریافت اقامت دایمی برای‌شان بسیار مهم است و همچنین این کارت در ثبات، پیشرفت و رفاه شان نقش اساسی دارد.

در این رهنمود مفصل معلومات مهم در مورد دریافت کارت اقامت دایمی کانادا ارایه شده‌ و همچنین به نیازها و نگرانی‌های مهاجرین افغان نیز پاسخ داده شده‌است.

کارت اقامت دایمی:

کارت اقامت دایمی کانادا (Permanent Resident) که معمولاً به‌نام کارت PR یاد می‌شود، یک سند رسمی است که وضعیت اقامت و زنده‌گی پناهنده‌گان را نشان می‌دهد. برای دارنده‌گان این کارت بدون محدودیت در هر زمینه جواز زنده‌گی، کار و آموزش داده می‌شود و ارزش آن بخاطری زیاد است که در کشورهای اروپایی و سایر کشورها، زمانی که پناهنده پذیرفته می‌شود، اسناده یک‌ ساله، چهار ساله و ده سالۀ مهاجرت برای‌شان داده می‌شود، اما همزمان با پذیرش در کانادا ، کارت اقامت دایمی این کشور  را دریافت می‌کنند.

این کارت به صورت عمومی برای پنج سال اعتبار دارد که باید دوباره تمدید شود و منفعت کارت این است که از حق اقامت دایمی و خدمات و امتیازات در این کشور برخوردا می‌شوید.

هرچند این کارت در سفر از کانادا به کشورهای دیگر نیز کمک می‌کند، اما به عنوان اسناد اصلی نمی‌توان از آن استفاده کرد.

قابل یاداوری است، اگر این کارت مفقود شود، به اقامت دایمی آسیبی وارد نمی‌شود، اما باز هم اخذ کارت جدید نیز روند پیچیده و زمان‌گیر است؛ بنابراین به دارنده‎گان کارت‎های PR توصیه می‌شود تا به حفظ کارت‌های PR  توجۀ جدی داشته باشند.

مزایای کارت اقامت دایمی:

کارت اقامت دایمی روی زنده‌گی و آیندۀ فرد تاثیر مثبت می‌گذارد؛ امتیازات تنها به فرصت‌های شغلی و تعلیمی محدود نیست، بلکه علاوه بر مزایای اجتماعی، شانس شهروندی در کانادا را نیز شامل آن می‌شود.

کارت PR فرصت آزادی زنده‌گی، کار و آموزش را در کانادا به شما می‌دهد؛ این آزادی فرصت‌هایی را برای افراد فراهم می‌کند تا در بازار کار متنوع و قوی کانادا فرصت‌های کاریابی و امنیت برابر‌ کنند. نکتۀ دیگر اینکه کانادا از نظر آموزش، نهادهای اکامیک و برنامه‌های مختلف مطالعه یک کشور پیشرفته‌ به حساب می‌آید و این کارت در زمینۀ دسترسی به این موارد با محصلان کمک می‌کند.

علاوه بر این، این کارت برای بهبود معیار زنده‌گی در کانادا ارزش حیاتی دارد؛ دارنده‌گان آن از بهترین سیستم صحی برخوردار می‌شوند و همچنین به خدماتی نیز دسترسی دارند که به سایر شهروندان کانادا ارایه می‌شود و همچنین این اطمینان نیز حاصل می‌شود که بدون هزینۀ بلند تداوی می‌شوند.

همچنان در امنیت اجتماعی نیز فواید بیکاری و مراقبت از کودکان نهفته می‌باشد.

با اخذ کارت PR فرصت فراهم می‌شود تا برای تابعیت کانادا درخواست شود؛ برای اخذ تابعیت دایمی کانادا، حداقل نیاز به سه سال زنده‌گی در این کشور است. همچنین شهروند کانادایی حق دارد در انتخابات شرکت کرده و وارد سیاست شود، مستحق پاسپورت می‌باشد که با گرفتن کارت پی‌آر این کار آسان‌تر می‌شود.

در نهایت، کارت PR به افراد اجازه می‌دهد تا از اعضای خانواده واجد شرایط خود نیز برای اقامت دایمی حمایت کنند؛ این امتیاز برای پناهنده‌گان افغان بسیار مهم است که می‌خواهند در یک محیط امن و باثبات به خانواده‌های خود یک‌جا شوند؛ به عنوان یک حامایت‌کننده، یک مقیم دایمی می‌تواند در زمینۀ دعوت همسر، فرزندان، والدین خود و یا دیگران به کانادا کمک کند و اطمینان حاصل کند که آن‌ها با خانواده‌اش یک‌جا می‌شوند.

در نتیجه کارت اقامت دایمی کانادا برای فرصت‌ها و مزایای زیادی مهم است؛ حق کار و آموزش و تحصیل را بدست می‌‌آورید، از مزایای اجتماعی برخوردار می‌شوید و تابعیت کانادا را بدست می‌آورید. بدست آوردن کارت PR  برای مهاجران افغان در کانادا گام مهمی به سوی آیندۀ روشن است.

معیارهای واجد شرایط بودن برای اقامت دایمی کانادا:

برخی معیارها برای دریافت تابعیت دایمی کانادا بر اساس ظرفیت تعیین می‌شود؛ در حالی‌که این ظرفیت‌ها به برنامۀ مهاجرت ارتباط دارد؛ این‌جا معیارهای عمومی وجود دارد که باید پناهجویان این معیارها را تکمیل کنند.

نخستین نیازی که برای کانادا قابل پذیرش است، عدم متوجه ساختن تهدید امنیتی در این کشور است؛ ریکارد جرم بزرگ را نداشته باشد و تهدیدی علیه صحت عامه نباشد. همچنان قرضدار دورۀ مهاجرت نباشد.

فکتور بعدی این است که درخواست کننده‌گان بیشتر به پیشنهاد شغل قابل اعتبار از سوی استخدام‌کننده نیاز دارد یا باید از برنامه‌های مهاجرت کانادا یکی را انتخاب کند. این برنامه‌ها شامل برنامۀ کارگران مهارت داشتۀ فدرالی، برنامۀ تجارت ماهر فدرال کانادا و مجموعۀ تجربوی کانادا تحت سیستم ورود روشن،  می‌باشد.

برنامه‌های نامزدی ولایتی (PNPs) نیز وجود دارد که ولایات، مناطق و اشخاصی را نامزد می‌کنند که می‌خواهند به کانادا بروند و علاقمند اقامت در یک ایالت خاص اند.

مهارت زبان یکی دیگر از نیازهای مهم است؛ کانادا دو زبان رسمی دارد، انگلیسی و فرانسوی و درخواست کننده باید یکی آن یا هر دو زبان را بلد باشد. آن‌ها برای این پروسه آزمون‌های زبان دارند، ماننده  IELTS برای انگلیسی و TEF برای فرانسوی و درخواست کننده باید در این زبان‎ها نمرات مورد نیاز را بدست بیاورد.

در نهایت متقاضی باید نشان دهد که آن‌ها در جریان رسیدن به کانادا برای حفاظت از خود و خانوادۀ خود ذخیرۀ کافی دارد، بدون از این‌که به طور قانونی توان کار کردن در کانادا را دارد یا پیشنهاد انجام وظیفه قابل اعتبار از سوی استخدام کنندۀ کانادا.

داشتن این معیارها برای هر پناهندۀ افغان که می‌خواهد تابعیت دایمی کانادا را بدست بیاورد، بسیار مهم است. برای رسیدن به این معیارها باید آماده‌گی و تعهد قابل توجه داشته باشد.

پروسۀ درخواست برای اقامت دایمی

پروسۀ درخواستی برای اقامت دایمی کانادا دارای چند مرحله بوده که در ذیل توضیح داده شده‌است:

مشخص‌سازی توانایی: گام نخست شما تعیین توانایی و استعداد شماست؛ شما می‌توانید که به صفحۀ رسمی وب‌سایت حکومت کانادا مراجعه کنید و در مورد ظرفیت و توانایی بپرسید.

در این بخش استعدادها در مورد تابعیت، عمر، ظرفیت و استعداد زبان، اعضای خانواده، تحصیلات، تجربه‌های کاری، عاید و در مورد وظایف شما پرسش می‌شود.

پروفایل آنلاین ورود آشکار را ایجاد کنید: اگر شما مستحق هستید، قدم دیگر ایجاد پروفایل آنلاین ورود آشکار است؛ این یک پروفایل مفصل است که شامل توضیحات مهم از سوی مقامات مهاجرت کانادا در مورد مهارت‌های شما، تجربه‌‌های کاری، استعداد زبان و … است.

پروفایل را ارسال و دعوت‌نامۀ درخواست را دریافت کنید (ITA): یک بار که پروفایل شما تکمیل شود، بعدا همراه با پروفایل‌های سایر نامزدان جمع‌آوری می‌شود. شما بر اساس پاینت‌ها با کارگیری سیستم در پروفایل ورود روشن یک جا درجه بندی خواهید شد؛ اگر فروپایل در درجۀ بلند باشد، شما می‌توانید برای اقامت دایمی دعوت‌نامه درخواست را از (ITA)  بدست بیاورید.

برای اقامت دایمی درخواست دهید: پس از دریافت ITA شما ۶۰ روز مهلت خواهید داشت که درخواستی خود را برای اقامت دایمی بسپارید؛ پس از آن نیاز است اسناد و مدارک خود را آماده کنید (مانند پاسپورت، نتایج امتحان زبان، اسناد تعلیمی، پیشنهاد وطیفه و …) شما فورم درخواست را خانه پری کنید و فیس‌ خود را پرداخت نمایید.

به یاد داشته باشید، ممکن پروسۀ درخواست پیچیده باشد، لازم است که تمام اسناد خود را محتاطانه تهیه کنید و فورم‌ها را درست خانه پری نمایید؛ اشتباه باعث تاخیر یا حتی انکار شده می‌تواند. اگر شما یک مهاجر افغان هستید و این پروسه را به پیش می‌برید، پس در جستجوی کمک از منابع جامعه و یا متخصصین مهاجرت شوید تا برای بدست آوردن کارت دایمی کانادا پروسه را اسان‌تر و اطمینانی کنید.

رهنمودهایی برای مهاجرین افغان که در جستجوی اقامت دایمی هستند:

ممکن درخواست اقامت دایمی در کشورهای خارجی یک پروسۀ جنجالی باشد؛ رهنمودهایی زیر برای اقامت دایمی مهاجرین افغان در کانادا می‌باشد:

اسناد خود را پیشاپیش تهیه نمایید: اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد ضروری آماده، ترجمه و در صورت نیاز نوت شده‌است؛ ممکن اسناد شامل کارت تولد، نکاح خط، اسناد تعلیمی و غیره باشد.

در مورد پالیسی‌های مهاجرت معلومات داشته باشید: پالیسی مهاجرت کانادا در حال تغییر است، پس لازم است که از اخرین تغییرات و خبرها در این مورد آگاه باشید تا اطمینان حاصل نمایید که پروسۀ درخواست شما به گونۀ درست پیش می‌رود.

در صورت نیاز درخواست کمک مسلکی نمایید: اگر پروسه وسیع به نظر می‌رسد، استخدام وکیل یا مشاور مهاجرت را در نظر بگیرید، چون آنان در قسمت راه و روش پروسه برای شما رهنمایی کرده می‌توانند. همچنان انان می‌توانند در قسمت بدست آوردن این اطمینان با شما کمک کنند که درخواست شما تکمیل و درست است و شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

از منابع اجتماع استفاده بگیرید: در کانادا سازمان‌های زیادی برای کمک با مهاجرین وجود دارند. از برنامه‌های حکومتی، ادارات غیردولتی و گروه‌های اجتماع افغانی که برای کمک با افراد تازه وارد ایجاد شده‌است، درخواست کمک نمایید.

مهارت لسان: برای مهاجرت به کانادا مهارت در زبان‌های فرانسوی و  انگلیسی زیاد ضروری است. در مورد پیدا کردن منابع یادگیری لسان یا رفتن به صنوف لسانی فکر کنید تا مهارت کسب کنید.

صبر و استقامت: پروسۀ مهاجرت طولانی است و ممکن برخی اوقات ناامید کننده باشد. لازم است که همیشه صبر  و حوصله داشته باشید و مثبت بمانید، هرگز ناامید نشوید.

با این رهنمایی‌‌ها مهاجرین افغان پروسۀ دریافت کارت اقامت دایمی کانادا را به‌گونۀ بهتر به پیش برده می‌تواند. این یک سفر است اما با وجود آمادگی، دانش و حمایت یک هدف قابل بدست آوردن است.

پس از تکمیل این پروسه شما ورق تاییدی اقامت دایمی Confirmation of Permanent Residence) از حکومت کانادا را بدست آورده می‌توانید که بر اساس آن شما شهروند دایمی کانادا شناخته می‌شوید و در تمام بخش‌های کانادا اجازۀ تحصیل، کار و زندگی را بدست آورده می‌توانید. پس از بدست آوردن این ورق شما برای دریافت کارت فزیکی اقامت دایمی درخواست خود را به ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بسپارید.

روش دریافت کارت فزیکی اقامت دایمی:

برای اینکه شکت قابل کارت اقامت دائمی باشید باید در کانادا درخواستی اقامت دائمی خود را بسپارید. برای بدست آوردن کارت PR شما باید نخست باشندۀ دائمی کانادا شوید. زمانیکه شما برای اقامت دائمی خود درخواست نمودید و اقامت دائمی بدست آوردید، پس از آن قابل کار و زندگی کردن در کانادا می‌شوید.

اگر درخواست اقامت دایمی شما پذیرفته شده باشد، اما پس از قبولی در ظرف ۱۸۰ روز کارت PR را بدست نیاورده باشید یا شما بنابر دلیل دیگری ضرورت به کارت جدید PR دارید، پس به IRCC عریضه کنید.

برای کارت فزیکی اقامت دایمی شرایط زیر را تکمیل نمایید:

  • درخواست‌کننده باید ساکن دایمی کانادا باشد.
  • درخواست‌کننده باید به‌گونۀ فزیکی در کانادا حضور داشته باشد.
  • متقاضی باید تابعیت کانادا را نداشته باشد و یا شخص هندی که تحت قانون کشور هند راجستر شده باشد، نباشد.
  • در مورد درخواست‌کننده شواهدی یافت نشود که از این کارت استفاده‌جویی می‌کند.

شما باید تنها در شرایط ذیل برای کارت  PR درخواست دهید:

  • مدت کارت شما به پایان رسیده و یا در مدت کمتر از ۹ ماه به پایان می‌رسد.
  • کارت شما مفقود شده ، دُزدیده شده و یا از بین رفته باشد.
  • شما در مدت ۱۸۰ روز مهاجرت در کانادا کارت خود را دریافت نکرده باشید.
  • شما این کارت را در شرایط ذیل می‌توانید تمدید کنید:
    • به‌گونۀ قانونی نام خود را تغییر دهید.
    • تابعیت خود را تغییر کنید.
    • نام جنسیت خود را تغییر کنید.
    • تاریخ تولد خود را تصحیح کنید.

مراحل درخواست قرار ذیل می‌باشد:

1- بسته درخواست را دریافت کنید، بستۀ درخواست شامل دستورالعمل‌های لازم برای درخواست کارت و هر فورم را که می‌خواهید پر کنید، می‌باشد.

لینک:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/application-forms-guides/application-renew-replace-permanent-resident-card.html

اسناد ذیل باید شامل درخواست شما باشد:

الف) اگر شما برای تمدید درخواست می‌دهید، شما باید کارت کنونی خود را با خود داشته باشید و با در خواست خود یک فوتوکاپی را شامل نماید، اما اگر شما درخواست تبدیل کارت را می‌دهید زیرا که این خراب شده و یا در این مورد معلومات درست نیست، کارت را با درخواست خود ارسال کنید.

ب) پاسپورت معتبر و یا اسناد سفر شما.

ج) دو قطعه عکس که با  IRCC مطابقت داشته باشد، مشخصات عکس را می‌توانید در لینک ذیل دریابید.

لینک:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/pr-card/apply-renew-replace/photo.html

د) سایر مدارک هویتی فهرست شده در چک لیست مشاهده کنید.

لینک:

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/application-forms-guides/imm5644.html

5 – یک کاپی از پروسس فیس کارت – که ۵۰ دالر است – برای پرداخت آنلاین فیس خود، باید یک PDF Reader، یک چاپگر، یک ایمیل آدرس معتبر و یک دیبیت کارت داشته باشید. پس از پرداخت، رسید خود را پرینت بگیرید و آن را با درخواست یکجا کنید.

لینک:

https://ircc.canada.ca/english/information/fees/pay.asp

و) اگر کارت  PR شما مفقود، دُزدی و یا خراب شده باشد یا شما در ۱۸۰ روز مهاجرت در کانادا PR را بدست نیاورده باشید، سند آن را شامل درخواست خود کنید.

۲- درخواست خود را تحویل دهید: شما که یکبار در بستۀ درخواست تمام فورم‌ها را پُر کردید و امضا نمودید و سایر اسناد ضروری را در آن شامل کنید، شما می‌توانید درخواستی خود را به  IRCC ارسال کنید، اطمینان حاصل کنید که شما به تمام سوالات پاسخ داده اید، درخواستی و سایر فورمه را امضا کنید، رسیدات تادیۀ خود و تمام اسناد حمایت کننده در آن شامل سازید.

درخواست و پول خود را برای پروسس قضیه در کاناد به مراکز ذیل در سیدنی، نووا و سکوتیا ارسال کنید.

P.O. Box 10020
Sydney, NS
B1P 7C1

تمدید کارت اقامت دایمی (PR):

افرادی که برای تمدید کارت اقامت‌ دایمی درخواست می‌دهند، باید مقیم دایمی کانادا باشد که می‌خواهد برای زیر درخواست دهند.

اگر شما قبلا کارت PR را دارید اما مدت اعتبار آن در حال به ‌پایان رسیدن است، پس شما اقامت دایمی در کانادا نیاز به تمدید اسناد ذیل را دارید.

به عنوان بخشی از پروسۀ درخواست باید برای تمدید کارت  PR، فورم  IMM 5444را پُر نمایید.

فورم‌هایی که باید فایل کنید.

  • شناخت اضافی  IMM 5455
  • استفاده از نماینده IMM 5455.
  • کاپی عکس کارت کنونی  PR
  • پاسپورت معتبر و یا سند سفر.
  • دو قطعه عکس که با مشخصات  IRCC برابر باشد.
  • یک کاپی رسید برای فیس پروسس
  • سایر اسنادی که در چک لیست فهرست شده باشد

زمان پروسس: زمان درخواست برای تمدید کارت  PR معمولاً به طور اوسط ۳ ماه است، ممکن در آن تغییری نیز ایجاد شود.

نتیجه:

دریافت اقامت دایمی کانادا گام مهمی برای پناهجویان افغان است. در حالی که این فرآیند پیچیده است، می‌تواند به زندگی پر از فرصت‌ها در کانادا منجر شود. از درک کارت اقامت دایمی، مزایای فراوان آن، معیارهای واجد شرایط بودن و روند درخواست، تا نکات ارزشمند برای موفقیت، هدف این راهنما ارائه یک دید کلی برای پناهندگان افغان است. مسیر دشوار به نظر می‌رسد اما با آماده‌گی و آگاهی مناسب امکان پذیر است.

منابع:

 

https://www.paxlaw.ca/ps/immigration/canadian-permanent-resident-card/

https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/pr-card/understand-pr-status.html

Government of Canada (2023). Apply for a permanent resident card. Retrieved from https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship/apply-pr-card.html

Immigration, Refugees and Citizenship Canada (2023). Find out if you’re eligible. Retrieved from https://www.cic.gc.ca/english/helpcentre/answer.asp?qnum=358&top=4

Canadian Immigrant (2023). How to Apply for Canadian Permanent Residency. Retrieved from https://canadianimmigrant.ca/guides/moving-to-canada/how-to-apply-for-canadian-permanent-residency

Canadian Visa.org (2023). Canada Immigration Guide. Retrieved from https://canadianvisa.org/blog/immigration/canada-immigration-guide

Moving2Canada (2023). The Canadian Immigration Process. Retrieved from https://moving2canada.com/canadian-immigration-process/

ca (2023). How to become a permanent resident in Canada. Retrieved from https://myconsultant.ca/EN/Articles?category=permanent+residence

Immigration Direct (2023). Eligibility for Canadian Permanent Resident Card. Retrieved from https://www.immigrationdirect.ca/pr-card/eligibility-for-canadian-permanent-resident-card/

Canada Visa (2023). Canada Permanent Resident Card. Retrieved from https://www.canadavisa.com/canada-permanent-resident-card.html

Prepare for Canada (2023). Settling in Canada: What You Need to Know. Retrieved from https://www.prepareforcanada.com/

Welcome to Canada: What you should know (2023). Retrieved from https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/welcome.html

Canadian Immigrant (2023). How to Apply for Canadian Permanent Residency. Retrieved from https://canadianimmigrant.ca/guides/moving-to-canada/how-to-apply-for-canadian-permanent-residency

Canadian Visa.org (2023). Canada Immigration Guide. Retrieved from https://canadianvisa.org/blog/immigration/canada-immigration-guide

Moving2Canada (2023). The Canadian Immigration Process. Retrieved from https://moving2canada.com/canadian-immigration-process/

ca (2023). How to become a permanent resident in Canada. Retrieved from https://myconsultant.ca/EN/Articles?category=permanent+residence

Immigration Direct (2023). Eligibility for Canadian Permanent Resident Card. Retrieved from https://www.immigrationdirect.ca/pr-card/eligibility-for-canadian-permanent-resident-card/

Canada Visa (2023). Canada Permanent Resident Card. Retrieved from https://www.canadavisa.com/canada-permanent-resident-card.html

Prepare for Canada (2023). Settling in Canada: What You Need to Know. Retrieved from https://www.prepareforcanada.com/

Welcome to Canada: What you should know (2023). Retrieved from https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/new-immigrants/new-life-canada/welcome.html

Views: 108

dulce report hentai hentaidl.net hentai moonlight lady
بوس ممثلين mainasiantube.com افلام سكس اعتصاب
xvedios india porn-storage.com indian aunty mms scandal
نيك تخان onyxarabians.com افلام سكس اغتصاب حقيقى
ranjeeta actress indianassfuck.com shemalexnxx
www.hollywood actress sex fuckable.mobi sunny leone first sex
gujrat sexy video tubozavr.com ultradonkey
buluflim 3porn.info xxx exotic videos
بزاز فنانات مصريات fatsporn.org نيك عربي
xnxx vdieo 2beeg.me mms sex site
saamy tamil movie nimila.net indian model fucked
افلام مصريه سكس arabicpornmovies.com قصص بنات نيك
telugu sex .com redwap.me sex video school
hindi sexi chudai orgypornvids.com indiyn sex vidio
tamilnudevideos fuckmomtube.net 7starhd.mobi