راه‌های پیوستن با اعضای خانوادۀ خود در کانادا

عصمت تره‌کی
آگست 29, 2023

معرفی موضوع:

پیوستن اعضای خانواده‌‌های افغان‌ در کانادا بخش مهمی از زنده‌گی آن‌هاست که در این رهنمود جامع، معلومات و راهنمایی‎‌های دقیقی در این باره به شما ارایه شده‌است و مطالعۀ آن برای افغان‌های مقیم کانادا مهم است تا با موفقیت و مؤثریت خانواده‌های شان را به این کشور دعوت کنند.

پروسۀ پیوستن اعضای خانواده‌ها دارای چند کتگوری است که در زیر به تفصیل توضیح داده شده‌است:

برنامۀ  (OYW)One-Year Window of Opportunity Provision

اگر یک سال از آمدن تان به کانادا نگذشته باشد و اعضای درجۀ یک خانواده را با خود نیاورده باشید، می‌توانید آن‌ها را از طریق برنامۀ OYW به کانادا دعوت کنید. شما باید ظرف یک سال که در کانادا به سر می‌برید، برای اعضای درجه یک خانوادۀ خود باید درخواستی را ارسال کرده باشید. برنامۀ درخواستی «OYW» شامل سه نوع افراد زیر می‌باشد:

۱افراد دارای اقامت دایمی (Permanent resident): فرد داری اقامت دایمی به شخصی گفته می‌شود که قبلاً به کانادا آمده باشد و اکنون برای اعضای خانوادۀ خود که خارج از کانادا هستند، درخواست می‌دهد، تا با وی یکجا شوند.

۲درخواست دهندۀ اصلی (Principal applicant): این نوع متقاضی از اعضای خانواده هستند که اقامت دایمی ندارد و خارج از کانادا زنده‌گی می‌کند و از طریق برنامۀ OYW برای اقامت دایمی درخواست می‌دهد. درخواست دهنده‌گان اصلی شامل شوهر/ همسر، common-law partner و اطفان آنان می‌باشند.

شوهر/خانم یا شریک زندگی عرفی (common-law partner): برای اینکه پروسۀ درخواست را به طور موفقیت‌آمیز تکمیل کرده باشید، در این نوع ارتباطات باید معیارهای IRPA در نظر گرفته شود. یعنی این شرکای زنده‌گی (فرد دارای اقامت دایمی و متقاضی اصلی) با یکدیگر ازدواج کرده باشند و یا حداقل یک سال قبل از جدایی با یکدیگر زنده‌گی کرده باشند، علاوه بر این، رابطه میان آنان در زمان درخواست نیز باید یک رابطه bona fide relationship  (رابطۀ اصلی) باشد و این رابطه تا زمانی بین آنان برقرار باشد که در مورد درخواست تصمیم اتخاذ شود.

اولادها: این شامل فرزندان اشخاص دارای اقامت دایمی می‌باشند که سن آنان باید کمتر از ۲۲ سال باشد و ازدواج نکرده باشند یا هم پارتنر «Common law» نداشته باشند،  یا شامل کودکانی است که سنین شان ۲۲ سال یا بیشتر از این باشد، اما به دلیل اختلالات فزیکی یا ذهنی توان کار یا حمایت مالی خود را نداشته باشند.

۳- فرد وابسته به درخواست دهندۀ اصلی (Dependent of the principal applicant): شخص وابسته به درخواست دهندۀ اصلی به کسی اطلاق می‌شود که طبق تعریف IRCC از نزدیکان متقاضی اصلی باشد. آن‌ها شامل خویشاوندان زیر می‌باشند:

متقاضیان OYW خودشان پناهنده شمرده نمی‌شوند و بر اساس قرابتی که با اقامت دارنده‌گان دائمی در کانادا دارند، ویزۀ اقامت دایمی به آن‌ها داده می‌شود.

قابل یاداوری است که برنامۀ OYW برای تمامی ایالت‌ها به‌جز ایالت Quebec قابل اجرا است و بر اساس این برنامه نیاز ندارید تا اعضای مهم و درجه یک خانوادۀ تان، شما را حمایت مالی کنند.

طبقۀ خانواده‌گی (Family class)

در این کتگوری فرد دارندۀ اقامت دایمی می‌تواند اعضای خانوادۀ خود را به کانادا دعوت و آنان را حمایت مالی کند. در این صورت باید تا مدت معینی اعضای خانوادۀ خود را اسپانسر کنید تا آنان مجبور به دریافت کمک‌های اجتماعی نشوند. در این برنامه نیز زن و شوهر یا شریک زنده‌گی و فرزند وابسته در اولویت قرار دارد. این برنامه شامل اسپانسر کودکان توافقی (کودکانی که سرپرستی آنان غیر از والدین اصلی شان بر عهدۀ کس دیگر باشد) و کودکان یتیم نیز شامل می‌باشد که در زیر به آن‌ها اشاره شده‌است. برای معلومات مفصل و دریافت فورم‌های مربوط این پروسه می‌توایند به لینک زیر مراجعه کنید.

Family class: The application process – Canada.ca

دعوت والدین، مادرکلان و پدرکلان:

سوپر ویزۀ کانادا (Super Visa) ویزۀ ویژه‎یی است که از طریق آن والدین، پدرکلان و مادرکلان تان با شما یک‌جا شده می‌توانند. توسط این ویزه می‌توانید چندین مرتبه به کانادا داخل و با یک مرتبه داخل شدن می‌توایند تا پنج سال اقامت داشته باشید. اگر می‌خواهید والدین، پدرکلان و مادرکلان تان تا شش ماه یا کمتر از آن نزد تان بمانند، ویزۀ ویزیتور نیز یک گزینۀ خوبی است. برای سوپر ویزه باید والدین، پدرکلان و مادرکلان تان برخی معیارهایی را تکمیل کرده باشند، این معیارها در زیر توضیح شده‌است.

دارندۀ اقامت دایمی در کانادا باید پسر یا نواسۀ شما باشد.

  • دعوتنامۀ ارسال شده از سوی فرزند و یا نواسۀ خود را امضا کرده باشید.
  •  ثبوت یکی از کمپنی‌های بیمۀ صحی شخصی کانادا را نزد خود داشته باشید.

علاوه بر این باید چند معیار ذیل را نیز تکمیل کنید.

  • باید برای سوپر ویزۀ خارج از کانادا ثبت‌نام کنید.
  • ویزۀ آن خارج از کانادا پرنت شده باشد.
  •  هیچ‌گونه مانع قانونی برای ورود به کانادا را نداشته باشید.
  • قبل از ورود باید آزمایش صحی دهید.
  • برخی معیارهای ویژه دیگر را تکمیل کنید.

برای درخواستی این ویزه به لینک ذیل مراجعه کنید:

Super visa (for parents and grandparents): How to apply – Canada.ca

در شرایط خاص برخی اقارب دیگر مانند خواهران و برادران، برادرزاده‌ها، خواهرزاده‌ها و نواسه‌ها نیز سپانسر شده‌ می‌توانند. این افراد را در حالت و شرایط ذیل حمایت کرده می‌توانید:

  • شما باید با این اقارب رابطۀ خونی و یا توافقی داشته باشید.
  • پدر و مادر آنان هر دو باید فوت کرده باشند.
  • سنین شان باید زیر ۱۸ سال باشد.
  • باید مجرد باشد.

افراد فوق  خواهران، برادران، برادرزاده‌ها، خواهرزاده‌ها و نواسه‌ها) را در شرایط ذیل حمایت کرده نمی‌توانید:

  • اگر از والدین آنان یکی هنوز هم حیات داشته باشد.
  • والدین آنان مفقود شده باشند و ثبوت دقیق مرگ آنان وجود نداشته باشد.
  • والدین شان او را ترک کرده باشد.
  • اگر سرپرستی آنان را فردی دیگری به عهده گرفته باشد و یا هر دو یا یکی از والدینش حیات داشته باشد.
  • والدین آنان زندانی و یا در توقیف باشند.

هر کتگوری شرایط و باریکی خاصی خود را دارد که در موفقیت سپانسرشيپ تأثیر داشته می‌تواند. با درک این شرایط و باریکی‌ها، موفقیت درخواستی تضمین شده می‌تواند و بار دیگر پیوستن با خانواده  تحقق می‌یابد. به سپانسر کننده‌گان توصیه می‌شود که در مورد پیچیدگی‌های این کتگوری‌ها، تصمیم‌گیری معقولانه و ارسال درخواست‌ها در جستجوی مشاوره تخصصی باشند.

مرحله اول: شرایط لازم: قبل از آغاز روند پیوستن خانواده‌ها و اقارب لازم است که اقارب و خانواده‌های اسپانسرکننده‌ اسپانسرشوینده با شرایط برابر باشند. به عنوان سپانسرکننده باید معیارهای زیر را تکمیل کرده باشید:

  • حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
  • تابعیت کانادایی یا اسناد اقامت دایمی داشته باشید.
  • باید مقیم کانادا باشید.
  •  ثبات مالی تان باید به اندازه‌یی باشد که اعضای دعوت شدۀ خانواده را حمایت کرده بتوانید.

شرایط فوق در پروسۀ درخواستی شما ارزیابی می‌شود. مالیۀ عواید، نامه‌های استخدامی یا بیانیه‌های بانکی می‌تواند ثبوت ثبات مالی باشد. با تکمیل کردن این شرایط می‌توان موفقیت درخواستی شما تضمین شود.

همچنان، اعضای دعوت شده و اسپانسرشدۀ خانواده باید آزمایشات خاصی را بگذرانند که شامل معاینات طبی، جنایی و امنیتی است. در صورتی که بالای یکی از اعضای خانواده شما ارتکاب جرمی، نقض حقوق بشر و یا کدام مورد تهدیدی امنیتی ثابت شود، امکان دارد از سوی دولت کانادا رد شود. هدف از این معاینات و ارزیابی‌ها مصؤنیت و حفظ امنیت کانادایی‌ها و حفظ  سیستم مهاجرت است.

یادآوری: برای اطمینان و آگاهی از تمامی معیارها در زمینۀ شرایط لازم، از مشاوره و راهنمایی متخصص مربوطه استفاده کنید. همچنان می‌توانید در مورد سایر چالش‌های مهاجرت از متخصص مربوطه مشاوره و توصیه‌های مفیدی دریافت کنید.

مرحله دوم:درخواستی سپانسیرشیپ: این درخواستی شامل دو پروسه است:

  • برای سپانسرشیپ درخواستی وجود دارد که تکمیل بودن شرایط سپانسرکننده‌ در آن تصدیق شده باشد.

2) درخواستی اقامت دایمی باید توسط شخصی که سپانسر می‌شود، تکمیل شده باشد. هر دو فورم باید به طور دقیق تکمیل شده و تمام مدارک لازم با آن ضمیمه شده باشد. مهاجران افغان که مدارک دیگری به جز زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی دارند باید ترجمه، و تصدیق شده باشد و یک کاپی با اصلی آن ضمیمه شده باشد. این نشان می‌دهد که مدیران ارزیابی اطلاعات ارایه شده را با دقت ارزیابی می‌کنند.

برای اینکه یک پروسۀ موفق سپانسرشيپ را داشته باشید، بنابراین یک درخواستی دقیق و مفصل که ارتباط شما با سپانسرکننده‌ها و از طرف دیگر توانایی مالی شما را به وضوح بیان کند، ضروری است.

یادآوری: صداقت و سازماندهی از نکات مهم در پروسۀ این نوع درخواستی است. ارایه معلومات نادرست یا اسناد جعلی ممکن است منجر به رد درخواست شما و عواقب قانونی شود. معلومات واقعی و صحیح باید ارایه شود و چک لیست و سیستم تعقیب را برای مدارک لازم ایجاد کنید.

مرحله سوم: پروسۀ درخواستی: پس از ارسال درخواستی، اسناد توسط IRCC (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) بازنگری می‌شود. زمان پروسس به عواملی مانند نوع سپانسرشیپ، کامل بودن درخواستی و تعداد افراد که سپانسر می‌شوند متفاوت است. با این حال، این زمان می‌تواند از چند ماه تا یک سال طول بکشد. مهم است که در طول این زمان پروسس انتظار کنید و صبر داشته باشد.

ممکن ادارۀ IRCC هنگام پروسس از شما برخی اسنادهای دیگر درخواست کند و یا شما را به انترویو دعوت نماید تا اطمینان حاصل نماید و درخواست تان را تصدیق نماید. باید به درخواست این اداره فورآ پاسخ دهید و تمام اسناد لازم را برای آن تهیه نمایید تا از تاخیر بی‌مورد جلوگیری شود. همچنان توصیه می‌شود که تمام اسناد ضروری تان را کاپی کنید و با ادارۀ IRCC تماس منظم داشته باشید.

یادآوری: هنگام انتظار پروسۀ درخواستی به شما توصیه می‌گردد که هموار پورتال انلاین ادارۀ IRCC را چک نمایید یا با بخش هیلپ‌لاین (Helpline) شان در ارتباط باشید. برعلاوه در بخش مهاجرت همیشه خود را از شرایط تغییر پالیسی‌ها آگاه نگه دارید و طبق آن‌ خود را برای مراحل بعدی پروسه آماده سازید.

مرحلۀ چهارم: تایید و آماده شدن به مهاجرت: زمانی‌که درخواستی سپانسرشیپ شما تصدیق شود، اعضای خانواده سپانسرشده به پروسۀ مهاجرت معرفی می‌شوند. در این پروسه معاینات طبی، اسناد لازم سفر و تمام شرایطی تکمیل می‌گردد که از سوی ادارۀ IRCC وضع گردیده‌است.

برای اکثر افرادی که به کانادا منتقل می‌گردند انجام دادن ازمایشات طبی ضروری می‌باشند. هدف این ازمایشات حاصل نمودن اطمینان از صحت افراد سپانسرشده می‌باشد تا تهدیدی برای صحت عموم بوجود نیاورد. ادارۀ IRCC لست داکتران تصدیق‌شده را با خود دارد که مسوولیت انجام این ازمایشات را دارند. توصیه می‌گردد که این ازمایشات به وقت معین آن انجام شود و از تاخیر بی‌جا جلوگیری خودداری کنید.

زمانی‌که آزمایشات طبی را انجام دادید و اسناد لازم سفر را آماده کردید، باید اعضای خانوادۀ سپانسرشده امادگی سفر به کانادا را بگیرد. در این زمان باید توصیه‌های ارایه شده از طرف ادارۀ IRCC را در نظر بگیرید تا در سفر به کانادا به تآخیر مواجه نشوید.

یادآوری: با اعضای خانوادۀ سپانسرشده در تنظیم سفر یعني در ریزرف نمودن طیاره و پیدا کردن محل بودوباش موقتی پس از رسیدن همکاری نمایید. دربارۀ جامعۀ محلی، خدمات، سهولت‌ها و شبکه‌های حمایوی برایشان معلومات بدهید. در این‌ صورت آن‌ها به خوبی با محیط آشنا حاصل خواهند کرد.

مرحلۀ پنجم: ادغام و اسکان: با رسیدن اعضای سپانسرشده به کاناد مرحلۀ ادغام و اسکان آغاز می‌گردد. این مرحله به‌منظور رفاه و انتقال موفقانۀ خانواده‌های سپانسرشده برای جمعیت کانادا ضروری است.

در این مدت سپانسرکنندگان با خانواده‌های سپانسرشدۀ خود همکاری لازم را انجام می‌دهند و با انان در قسمت پیدا کردن محل بودوباش و ادغام در محیط جدید همکاری لازم انجام داده می‌توانند. همچنان منابع جمعیت و خدمات حمایۀ مهاجرت نیز در قسمت ادغام و اسکان موفقانۀ فامیل‌های سپانسرشده نقش مهمی را ایفا کرده می‌توانند.

باید به یاد داشته باشیم، هر خانواده وضعیت‌های خاصی دارند، راه و روش عملی شده برای یک خانواده ممکن برای خانوادۀ دیگر کارآمد نباشد. به همین اساس تهیۀ پلان ویژه برای خانواده‌ها و امادگی‌هایی که ضروریات آنان را برآورده می‌کند، مفید است. در این پلان‌ها و آمادگی‌ها پلان‌های یادگیری لسان، روش جستجوی وظایف و یا هم موارد تمرکز به صحت روانی شامل می‌باشد.

با گذشت زمان اعضای خانوادۀ سپانسرشده نه تنها در جمعیت کانادا با میراث‌های فرهنگی غنی و مهارت‌های گوناگون مدغم می‌گردند، بلکه در ساختار فرهنگی این کشور کمک قابل ملاحضه خواهند کرد. آنان با تجارب و دیدهای متنوع جامعه را غنی کرده و الهام بخشیده می‌توانند. گر چه سفر دوباره ساکن شدن آنان پر از چالش‌ها است اما با هیجان و امیدها نیز همراه است.

باوجود اینکه خانواده‌ها در پروسۀ پیوستن مجدد می‌توانند با چالش‌ها مواجه شوند، اما مزایا و فواید دراز مدتی نیز دارد. این پروسه در  زمینۀ زندگی موفق و باثبات در کانادا نقش اساسی دارد. برای خانواده‌ها فرصت مهیا می‌سازد تا پیشرفت نمایند و در مشارکت اجتماعی سهم مثبت داشته‌ باشند. به همین دلیل لازم است تا با صبر، تداوم و حمایت قوی به این پروسه بپردازید.

نتیجه:

در پروسۀ پیوستن مجدد خانواده‌ها نکات مهمی چون تهیۀ پلان، اگاهی کامل از مقررات و قوانین مهاجرت و احتیار کردن صبر و حوصله در هنگام انتظار ضروری است. گرچه این پروسه تا حدی چالش برانگیز است اما زمانی‌که در محیط کشور جدید دوباره با خانواده‌های خود یکجا می‌شوید، ارزش تحمل این همه چالش‌ها را دارد.

در این سفر خود را تنها احساس نکنید، بلکی برای شما تعداد زیادی از منابع، جمعیت‌ها و اداره‌ها موجود هستند که با شما هرگونه همکاری انجام داده می‌توانند. رهنمایی‌های آن‌ها را تعقیب نمایید، از تجارب دیگران استفاده کنید و در هدف خود در زمینۀ پیوستن اعضای خانواده‌های خود ثابت بمانید. با داشتن اراده و حمایت قوی می‌توانید پیچیده‌گی‌های سیستم مهاجرت کانادا را موفقانه طی نمایید و با خانوادۀ خود یکجا شوید.

منابع:

Government of Canada. (2021). Family sponsorship. Retrieved from https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship/services/immigrate-canada/family-sponsorship.html

Immigration, Refugees and Citizenship Canada. (2021). Guide 5525 – Basic Guide: Sponsor your spouse, partner or child. Retrieved from https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/application-forms-guides/guide-5525-basic-guide-sponsor-your-spouse-partner-child.html

Dependent children – Canada.ca www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/publications-manuals/operational-bulletins-manuals/permanent-residence/non-economic-classes/dependent-children.html

Afghan Association of Ontario. (2023). Family Reunification Programs. Retrieved from http://www.afghanassociationofontario.com/family-reunification-programs

Refugee Sponsorship Training Program. (2022). Private Sponsorship of Refugees Program. Retrieved from http://www.rstp.ca/en/sponsorship-process/private-sponsorship-of-refugees-program/

Canadian Council for Refugees. (2022). Family Reunification. Retrieved from https://ccrweb.ca/en/family-reunification

Immigration and Refugee Board of Canada. (2023). Overview of the Immigration Appeal Process. Retrieved from https://irb-cisr.gc.ca/en/appeals/Pages/ImmAppAppeal.aspx

Citizenship and Immigration Canada. (2021). Immigration and Refugee Protection Act (S.C. 2001, c. 27). Retrieved from https://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/i-2.5/

Ontario Council of Agencies Serving Immigrants. (2023). Settlement Services. Retrieved from https://settlement.org/

Canadian Immigrant. (2023). Integration Services. Retrieved from https://canadianimmigrant.ca/settlement

University of Ottawa Refugee Assistance Project. (2023). Family Reunification for Refugees in Canada: Understanding the Process. Retrieved from https://refugee.uottawa.ca/family-reunification-process

Views: 399

dulce report hentai hentaidl.net hentai moonlight lady
بوس ممثلين mainasiantube.com افلام سكس اعتصاب
xvedios india porn-storage.com indian aunty mms scandal
نيك تخان onyxarabians.com افلام سكس اغتصاب حقيقى
ranjeeta actress indianassfuck.com shemalexnxx
www.hollywood actress sex fuckable.mobi sunny leone first sex
gujrat sexy video tubozavr.com ultradonkey
buluflim 3porn.info xxx exotic videos
بزاز فنانات مصريات fatsporn.org نيك عربي
xnxx vdieo 2beeg.me mms sex site
saamy tamil movie nimila.net indian model fucked
افلام مصريه سكس arabicpornmovies.com قصص بنات نيك
telugu sex .com redwap.me sex video school
hindi sexi chudai orgypornvids.com indiyn sex vidio
tamilnudevideos fuckmomtube.net 7starhd.mobi