بر بنیاد گزارش‌ها، دولت دونالد ترامپ روند اخراج گسترده ده هزار کارمند از نهادهای صحی امریکا را آغاز کرده‌است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده‌است که روند اخراج این شماری از کارمندان صحی ایالات متحده روز گذشته آغاز شده‌است.

طبق گزارش، برخی کارکنان تنها چند ساعت پس از دریافت اطلاعیه اخراج از ورود به محل کار خود منع شده‌اند.

براساس معلومات منبع، این اخراج‌ها شامل چندین نهاد کلیدی تحت نظارت وزارت صحت و خدمات انسانی امریکا (HHS) از جمله سازمان غذا و دوا (FDA)، مرکز کنترول و پیش‌گیری بیماری‌ها (CDC) و مؤسسه ملی سلامت (NIH) می‌شود.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا پس از مراسم تحلیفش در ۲۰ جنوری سال جاری، خروج امریکا از سازمان صحی جهان را اعلام کرد و کمک‌های خارجی این کشور را به مدت ۹۰ روز به حال تعلیق درآورد.

Views: 2